Kõndimiseks

Tervisekõnnijalatsite valimisel tuleb arvestada paljude eripäradega. Kõndimisel tabab (tihtipeale erinevalt jooksmisest) maad tugevamini just jala kannaosa. Olenevalt kasutusel olevast kõndimise tehnikast toimub see kellel suurema põrutusega, kellel nõrgemaga. Kepikõndjatel on see surve väikesem või ka suurem vastavalt valitud tempole ning tehnikale. Sellise löögi tasandamiseks peavad kõndimisjalanõud olema turvalise kannaosaga ning sujuva ülemineku ehk rulluvusega. Kõndimisjalatsite päkaosa peab olema stabiilne, ainult parajalt vetruv ning hästi painduv. Liialt jäiga tallaga jalatsid ei paindu koos jalaga, hakkavad jala liikumisele vastu võitlema, loksuma ning ei ole mugavad. Näiteks tavalised ülikonnakingad ei ole mõeldud aktiivseks kõndimiseks, selleks on neil liialt jäik tald (eriti kannaosa) ning libisemisaldis tald. Näiteks kõrged saapad aga avaldavad liigset survet Achilleuse kõõlusele, tekitades hõõrdumise või väändumise, mille lõpptulemus võib olla põletik. Nagu jooksjate puhul, oleneb tervisekõndija jalatsivalik paljudest eripäradest — jalgade treenitus, pöiavõlvide olukord, liigeste liikuvus, kehakaalu kõikumine, kõnnitehnika sobivus ja palju muud.

Kõndimisjalatsid on väga erinevad, tihti sobivad aktiivsetele kõndijatele ka jooksujalanõud, samas tuleb siiski arvestada paljude reservatsioonidega. Palju on tervisekõndijaid, kes soovivad kõndimist kasutada jooksmiseks valmistumisel, kasutades treeningul kõndimist ning sörkjooksu vaheldumisi. Head kõndimisjalatsid peaksid sobima ka selliseks tegevuseks. Kiirkõndimisega tegelejad peavad arvestama kindlasti sellega, et kõndimise tehnika peaks muutuma vastavalt valitud tempole. Pika sammuga kõndides edasirühkimise asemel võiks olla kasulikum juba hakata lühema sammuga kergelt sörkima, nii välditakse tüüpilist kanna ärapõrutamist.

Spordijalanõusid on väga palju erinevaid, samas ka kandjate eripärasid. Selleks, et kokku sobiksid just teie eripära ning jalatsi eripära, tulekski kasutada asjatundja abi jalatsi valikul. Aitame küsida küsimusi ning leida vastuseid, selle käigus väldime ka suuremaid vigu tervisespordi harrastamisel.

 
Asics GEL Nebraska

Nubuknahast pealsega jalats neutraalsele jalale. Hea haakuvusega muster, pehme vahetald ja kerge kaal. Sobib keskmise kaalu ning korras jalgadega kõndijale.

Saucony Omni Walker
Toestusega kõndimisjalats ülepronatsiooniga jalale. Naturaalnahast pealne. Pakub head tuge, sobib just raskemale kõndijale, laia liistuga jalale. Kerge kehakaalu juures võib jääda veidi ebamugavalt jäigaks.
Saucony Integrity ST2
Edasijõudnule mõeldud kõndimisjalats. Kerge kaal, pehme ning painduv esiosa. Suhteliselt madal ning rulluv kannaosa. Esiosa mugandub kergesti jala järgi. Naiste mudel.
Saucony Echelon 4LE
Kõndimisjalats mis ehitatud kaasaegsetest materjalidest tallale. Pealne nahast. Sobib keskmisel tasemel ja suurele kehakaalule. Nii meeste kui naiste mudelid.
Kswiss Tubes Run 100
Hästi hingav pealne, väga pehme tald, sobib seetõttu just asfaldile. Tubes tehnoloogia kohandab talla jäikust vastavalt liikumisel tekkivale survejõule ning kandja kehakaalule, sobides stabiilsuselt ka rahulikuks turvaliseks jooksmiseks.