Jalatsid lastele

Lapsed vajavad samamoodi kaitset põrutuse eest nagu täiskasvanudki.

Eriti oluliseks peame, et laps ja tema jalad areneksid mitmekülgselt.

Lapsele jalatsit valida tuleks sama hoolikalt nagu seda teeme täiskasvanule.

Laste liikumisaktiivsus on oluliselt suurem. Laste plussiks on pehmem pöid, mis summutab põrutust paremini. Lisaks võtavad nende luustik ning liigesed oluliselt lihtsamini vastu põrutust. Kiire arengu juures on oluline, et lapse jalg liiguks võimalikult vabalt, kuid siiski õige suunaga. Seega ei ole hea lapse jala arengut liigselt piirava toestusega jalatsiga liigselt lukustada. Samas, liialt liikuv liiges võib saada kahjustatud, kui tegemist on liialt kiiresti kasvavate suurte koormustega, st laps alustab treeningutega, kus koormused tavapärasest suuremad. Ohu märgiks on see, kui laps kurdab peale treeninguid regulaarselt jalavalude üle. Soovitame testida treeningutel osalevate laste jalgu aegsasti, see aitab vältida valedest jooksujalatsitest tulenevaid liigseid pingeid ning kõrvalekaldeid arengus. Kindlasti tuleks vältida nn teise ringi jooksutossusid, st kasutusele võetakse kellegi poolt juba tugevalt kasutatud jalanõud. Need võivad olla juba teise lapse jalakuju, kehakaalu jne järgi liigselt deformeerunud.

 

Asics Gel Zaraca 5
Väga pehme ja kerge, vabalt liikuvust lubava tallaga jalats mõeldud aktiivseks liikumiseks lastele.
Asics Gel Galaxy PS
Laste jooksujalats, mis on mõeldud neile väikestele jooksjatele, kes veel oma paelu ei seo. Saadaval ka paeltega versioon.
Saucony Kinvara 5
Neutraalne, kerge ja minimalistlik laste jooksujalats.
Asics Gel GT 1000-7 GS
Toestaud pehme jooksujalats madala pöiavõlviga jooksjale.
Asics Patriot GS
Praktiline ja lihtne jooksujalanõu nii saalis kui õues aktiivseks  liikumiseks.
Saucony Guide 8 Kids

Laste pehme jooksujalats, mis on toestatud ülepronatsiooni pidurdamiseks.